Bahar Okuma Şenliği | İlk Yarıda Ne Okudum?

By | 15:11 3 comments




Şenlikte şimdiye kadar okuduklarım: 


2. Kategori (15 puan): Bir şiir kitabı okuyanlara (Sayfa sınırlaması yok). 15 PUAN
Ahmet Muhip Dıranas - Şiirler (162 syf)


Yorum:  https://www.goodreads.com/review/show/299422326
Bir şiir kitabı için "puan vermeyeceğim" ama bu şiir kitabının bana göre olmadığını söyleyebilirim rahatlıkla. Hiç sevmedim değil, yer yer sevdim ama öyle çok sevemedim maalesef.
Dıranas'ın en çok sevdiğim şiiri DARAĞACI oldu:
...
Gün doğmak üzere, eşya kabarıyor,
Yeryüzünün çatısı ağarıyor.
Acı bir gün! Karga ağlanır durur,
Adam darağacında sallanır durur...
Daha başka türlerde şiirler okumayı deneyeceğim. Bu kategori cidden önemli bir kategori idi. Biraz sancılı bir süreç ile okudum ama olsun. Daha fazla şiir okuyacağım. Özellikle Didem Madak ve Küçük İskender ile Cemal Süreya ve Nazım Hikmet okumayı düşünüyorum.

4. Kategori (15 puan): Bir öykü kitabı okuyanlara (Sayfa sınırlaması yok).  15 PUAN



George Eliot - Düşürülen Maske (72 syf)



Yorum: http://bookowski-tkkb.blogspot.com.tr/2014/03/george-eliot-dusurulen-maske-bahar.html

6. Kategori (20 puan): Şimdiye kadar hiç bir kitabını okumadığı bir kadın yazardan bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa). 20 PUAN

Jill Paton Walsh - Meleklerin Suskunluğu (302 syf)



Yorum: http://bookowski-tkkb.blogspot.com.tr/2014/03/jill-paton-walsh-meleklerin-suskunlugu.html

10. Kategori (25 puan): Kendisi doğmadan en az 100 yıl önce yazılmış bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa). 25 PUAN
 
Harriet Ann Jacobs - Bitmeyen Esaret (282 syf)


Yorum: http://bookowski-tkkb.blogspot.com.tr/2014/04/harriet-ann-jacobs-bitmeyen-esaret.html




TOPLAM: 818 SAYFA, 75 PUAN

Neden bu kadar az peki? Çünkü araya 4 öykü kitabı ve 3 de roman okudum listede olmayan (bir tanesinin de kalan yarısını bitirmiştim). Böyleyim işte ben, bir listeye sadık kalmam zor. Biliyordum bunu zaten, bilerek katıldım ve güzel de oldu. Hem listeden hem de kendi kafama göre okumaya devam ediyorum. 

Liste harici okuduklarım:

Yalçın Tosun (Anne, Baba ve Diğer Ölümcül Şeyler; Peruk Gibi Hüzünlü; Dokunma Dersleri)
Murathan Mungan'ın Seçtikleriyle Merhaba Asker
Beatrice Harraden - Gece Geçen Gemiler
Ray Bradbury - Fahrenheit 451
Elizabeth Gaskell - Kuzey & Güney (Kalan yarısını bitirdiğim ve bayıldığım roman)

3 yorum: Leave Your Comments

  1. Seninle benziyoruz. :D Bendeki sorun listeye sağlık kalmak değil, ben bir anda üç kitap okuma gibi işlere girişiyorum, biri ruhuma uymayınca diğerine devam ediyorum, o sıkıncı bir ötekine. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar uzun süre sonra yanıtladığım için mazur görün, yoğunluktan.

      Bazen onu ben de yapıyorum. Ama genelde spontane okuyorum. Bir kitap beni birine, o daha sonrakine götürüyor falan. O yüzden anladım ki liste bende pek işlemiyor :)

      Sil
  2. Dear Ranveer, thanks a lot. How come do you read my post because they are all in Turkish. Do you know Turkish or are you using Google Translate or something? If you do, you are welcome here. It's a Historical Fiction Books blog as you may see from is's design etc. I would like to know if you really interested in history and my blog. Thanks again a lot. Kind regards, Em.

    YanıtlaSil