32. Uluslararası İstanbul Kitap Fuarı

By | 10:56 Leave a Comment

Bir Fuarın Ardından: Dar Zamanda Fuar İzlenimleri




32. Uluslararası İstanbul Kitap Fuarı bugün sona erdi. Aslında gitmemeye kararlıydım; ancak yine de yerimde duramadım, gittim. 

Fuar çok doluydu ama özellikle bazı standlar daha da doluydu. Bazı fuar gezginleri ise sadece gezmeye gelmiş gibiydi. Fuara gelip de birkaç kitap almadan dönmek ilginç geliyor bana. Ya da gelirsin kitaplarınla birlikte, istediğin yazara imzalatırsın kitabını. Ama onların farklı motivasyonları vardı herhalde diye düşünüyorum.

Öncelikle genel olarak indirimlerin çok cazip olmadığını söylemeliyim. İnternetten istediğim kitapları çok daha ucuza, üstelik çok eski kitapları bile alabiliyorum. Misal Everest'e 2008 basımı Maria Rose Cutrufelli - Olymphe kitabını sordum, ancak yok cevabını aldım. Keza, Doğan Kitap'a Metin Köse'nin Mükellefiyet kitabını sordum (2010 basımı) o da yoktu. Epsilon'dan çok kitap okumam, tam benim okumak istediğim bir kitap olan Jennifer Donnelly - Solmayan Güller adlı kitabı alayım dedim, bir var bir yok dediler, aradılar taradılar bulamadılar. Gerçi onlar da haklılar, bütün kitapları getiremezler, daha çok "çok satanlar" ve "yeni çıkanlar" vardı.

Eh dedim, madem öyle ben de bari olanlara bakayım. Öyle de oldu. İthaki bir harikaydı, iki tam metin klasik kitabının tanesi 25 TL idi. Literatür Yayınlarından birçok kitap aldım, bunlara bir de "Fransız Devrimi Okumaları" kapsamında okuyacağım Jean Vautrin - Halkın Sesi kitabı katıldı (Everest'ten  Olymphe'yi de bulsam iyi olacaktı). Onun dışında Spartacus kitabı dizisinin ayarında gideceği için keyifli bir okuma olacak diye düşünmekteyim, bir de İş Sanat'tan Spartacus ve Köle Savaşı adlı grafik kitabı adlım ki değmeyin keyfime. Metis Edebiyat, standı ve kitaplarıyla çok güzeldi. Oradan Mary Doria Russell - Serçe kitabını aldım, çok merak ettiğim bir kitaptı (Bir de NTV'nin basılması yasaklanan Yaşarken Yazılan Tarih adlı dergisini aldım, sağol Metis Edebiyat!). Umarım aynı yazarın Children of God kitabını da çevirirler. Ve ilk defa Feniks Yayınlarından bir kitap aldım: Eczacının Kızı. Konu çok güzel. Umarım okuma süreci de güzel olur. Onun dışında cebimi daha fazla boşaltmamak adına çok kitap alamadım (sadece birkaç kitap daha, onlar ise çok farklı türlerden ve blog kapsamına girmeyen kitaplar). Altın Bilek Yayınları'na uğramayı çok isterdim, ancak yeri İzlenim Sanat'taymış, fuardan çıktıktan çok sonra öğrendim ne yazık ki. Mahremiyet kitabını alacaktım, alamadım. Aynı şekilde Optimum Kitap ya yoktu ya da ben bulamadım. Delilah kitabını alacaktım. Bunlar artık internet alışverişine kaldı.  

Bu blog kapsamında fuardan aldığım, okuyacağım ve yorumlayacağım kitaplar şunlar:



Kitapların yorumlarını merak edenler için; okudukça buradan yorumlayacağım, pek tabii ki tarihi bilgilerle birlikte. Takipte kalmanız dileğiyle. 





0 yorum:

Yorum Gönder