Etkinlik: Mid-Year Book Freakout: 2015 Edition

By | 10:47 9 comments
 
 
Yeni bir etkinlik, toplaşın kitapseverler! 
 
Bu sefer 2015'te şu ana kadar okuduğumuz kitapları düşünerek cevaplarımızı veriyoruz. Etkinliğe davet ettiği için Vampirella'cığıma çok teşekkür ederim. Hadi bakalım, işte benim cevaplarım:
 
 
1. Şu ana kadar okuduğun en güzel kitap?
Goodreads'e göre 2015 başladığından beri toplam 31 kitap okumuşum. Bunlar arasında en çok beğendiğim ise Dorian Grey'in Portresi oldu; anlatımıyla hikayesiyle müthiş bir kitap. Herkese tavsiye ederim. Beğenmek ne kelime, aslında bayıldım!
 
2. Şu ana kadar okuduğun en iyi devam kitabı?
Seri çok okumam ama Tess Gerritsen'in Rizzoli & Isles Serisi vazgeçemeyeceğim bir seridir. Bu sene içinde okuduğum en iyi devam kitabı da dolayısıyla serinin 11. kitabı Diriliş oldu efenim^^
 
3. Okumak istediğin ama henüz okuyamadığın yeni çıkan bir kitap?
Jane Austen'in Lady Susan kitabı. Aşk ve Arkadaşlık kitabı ile arka arkaya okumayı düşünüyorum.
 
4. İkinci yarıda çıkmasını çok beklediğiniz bir kitap?
Heather Domin'in Valerian's Legion serisinin 2. kitabı ile William Ritter'ın Jackaby kitabının 2. kitabı. İkisi de ikinci kitaplar, ne tesadüf!
5. Sizi hayal kırıklığına uğratan kitap?
Aslında birkaç kitap hayal kırıklığına uğrattı:
Lafarge'ın Tembellik Hakkı kitabı ilki; daha dolu bir kitap bekliyordum. Daha derin akademik metinler okumuş olduğum için herhalde çok yavan geldi ve faşistçe düşünceler vardı bence kitabın içinde.
İkincisi Eden Winters'ın LGBT temalı tarihi kurgu kitabı Duet'ti: Konusu çok güzel olup da 12 yaş kalemiyle yazılmış olan bir kitap daha... Yazım böyle basitötesi olunca çıldırıyorum, çok kötüydü dayanamayıp bıraktım.
Üçüncüsü Sevgi Soysal'ın Tante Rosa kitabı. Özellikle feminist kesimin bayıldığı bu kitap beni hayal kırıklığına uğrattı. Verdiği mesajları anlamak ile birlikte verme şeklini hiç mi hiç beğenmedim maalesef.
 
6. Sizi şaşırtan bir kitap? (İyi anlamda)
Sezgin Kaymaz'ın Bakele'si. Ben daha böyle öykü-öykü kitabı bekliyordum, böyle bir yerleri acıtarak dokunan bir kitap. Oysa suratımdan tebessüm eksik olmadı. Çok hoş bir öykü kitabıydı.
7. Favori yeni yazarınız?
Seray Şahiner diyebilirim. Öykü yazarlarında yeni favorilerimden oldu kendisi. Gelin Başı kitabı kaldı bir tek okumadığım.
 
8. En yeni kurgusal aşkınız?
Yok, öyle bir şey de geçti benden. Eskisi gibi değil. Eeee 27 yaşındayım yani.
 
9. En yeni favori karakteriniz?
Yok.
 
10. Sizi ağlatan kitaplar?
Yok. Sadece duygusal hissettiğim Levithan'ın Her Gün adlı romanı, John Boyne'un Asker Doğmayanlar adlı romanı ve Ahmet Tulgar'ın Duygusal Anatomi öykü kitabı vardı.
11. Sizi mutlu eden kitap?
Gülümseten bir Bakele vardı. Aslında sonu kötü olmasına rağmen bir de Dorian Grey'in Portresi vardı; çünkü mükemmel bir kitap!
 
12. Favori kitap uyarlaması olan bir film? 
Yok. Henüz.
 
13. Bu yıl yazdığın favori kitap yorumun?
Fark ettim ki bu yıl çok az yorum yazmışım ve kısa kısa. Daha uzun yazmalıyım. Hangisi derseniz sanırım Her Gün derim.
 
14. Bu yıl satın aldığın en güzel kitap?
Ooooo çok aldım. Hepsini hatırlamıyorum ki^^ Hımmmm, sanırım yine Her Gün diyeceğim. Okumadıklarımı katmadım, çünkü içeriklerini bilmiyorum.
 
15. Yıl sonuna kadar neleri okumak istiyorsun?
Heather Domin'in Valerian's Legion serisinin 2. kitabı
William Ritter'ın Jackaby kitabının 2. kitabı
Seray Şahiner - Gelin Başı ile yazarın şimdiki tüm kitaplarını bitirmiş olacağım.
Jane Austen - Lady Susan ve Aşk & Arkadaşlık
Harper Lee - Go Set a Watchman (Bülbülü Öldürmek kitabının devamı)
Sabahattin Ali - Kürk Mantolu Madonna
Engin Geçtan - Hayat
Nancy Garden - Annie On My Mind
Carolyn Cooke - Devrimin Kızları
Jeanette Winterson - Vişnenin Cinsiyeti
Jamie O'Neill - At Swim, Two Boys
 
şimdilik bunlar, siz de katılmak istemez misiniz?

9 yorum: Leave Your Comments

  1. Rizzoli&Isles serisi 11. kitaba mı ulaşmış *-* Çok geri kaldım seride bir an önce devam etmem gerek.
    Vampirella'nın da okumak istediklerinde Sabahattin Ali kitapları vardı. Ben de okumak istiyorum. Acaba okuma etkinliği mi düzenlesek? Nacizane bir fikir....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam. Evet 11 oldu valla, yıllar geçiyor. Ben 5 sene önce falan mı ne okumaya başlamıştım Arka arkaya okumuştum birkaç kitap. Çok seviyorum o seriyi.
      Bana uyar, hatta süper olur bu etkinlik. Kürk Mantolu Madonna ile başlarım ben. Her aya bir S Ali kitabı olur mu: Eylül, Ekim, Kasım ve Aralık diye?

      Sil
    2. Aynen ben de Siliniş'e kadar arka arkaya okumuştum. Sonra bırakmışım neden hiç hatırlamıyorum.
      Her aya bir kitap çok ağır da olmaz, uygun bana. :)

      Sil
    3. Süper o zaman. Eylülde başlayalım.

      Sil
    4. Uygundur :>
      Katılmak isteyenler olur diye görsel, etkinlik adı falan oluşturur muyuz?

      Sil
  2. Ne güzel etkinlik. :) Ben de yayınlayayım madem cevaplarımı kısa zamanda. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabırsızlıkla bekliyorum cevaplarını :)

      Sil
  3. "Jeanette Winterson - Vişnenin Cinsiyeti" Bunu ben de uzun bir süredir okumak istiyorum. Bakalım ne zaman denk gelecek. = )

    YanıtlaSil
  4. Titanium chain: a key to a healthier lifestyle - TITONIC
    Titanium chain: black titanium rings a key to a healthier snow peak titanium lifestyle · An online source of titanium bar stock quality. · Shop.Titanium.com ford fiesta titanium · titanium vs ceramic flat iron Titanium Chain · The Best Fitbit.

    YanıtlaSil