"Noel Babayı Beklerken" - 2014'e Veda, 2015'e Merhaba

By | 14:17 2 comments


Öncelikle herkese yeniden merhaba, biliyorum blogu son zamanlarda boşladım. İş-güç vs derken koptum gittim. Sonra bir de baktım ki 2014 bitmek üzere! :O 

Geçen sene yaptığımız etkinlik gibi bir etkinlik yapalım dedik. Eğlenceli olacağını umuyoruz, işte sorular ve onlara benim verdiğim yanıtlar:






1. Öhöm! 2014'te iyi bir okur oldun mu? 
Bence oldum, GoodReads'i aktif kullanıyorum. Oradan bir baktım da tam 67 kitap okumuşum. Bir kısmı çok kısa olduğu için 60 diyebiliriz. Eh, az buz bir şey değil yani :) 

İşte 2014 Okumalarıma resimli bir bakış, çok çeşitli türden çok farklı kitaplar okuyarak okuma yelpazemi genişletme hedefimi tutturdum:




2. Peki, yeni yılda okumak istediğin ilk kitap hangisi bakalım?

Sherlock Holmes! Uzun zamandır -hele de diziden sonra- okumayı düşünüyorum, hatta Aralık dedim ama olmadı. Artık Ocak'ta başlarım :)




3. Bir anlığına Noel Baba olduğunu düşün... Bu sene tanıştığın kurgusal karakterler arasında sadece bir kişiye hediye verebilecek olsaydın, kime ne verirdin?
Brandon Shire'ın "Listening to Dust" kitabındaki Dustin'e Richard Siken'ın Crush adlı şiir kitabını vermek isterdim. Çok sevdiğim bir kitap oldu Listening to Dust. 
Stephen & Dustin <3 

Richard Siken demişken, buyrun birkaç dize kendisinden:

“A man takes his sadness down to the river and throws it in the river

                    but then he’s still left

with the river. A man takes his sadness and throws it away
                                                                        but then he’s still left with his hands.” 



4. Neden onları seçmedin? (Hangi karakterlere kesinlikle hediye vermezdin?)
Açıkçası Masturi Kabare kitabındaki Eren ve Ceylan'a vermezdim. Çünkü... bence kıymetini bilmezlerdi. Karakterleri sevemediğim ve samimi bulmadığımdan olsa gerek herhalde...

5.  Bir okur olarak yeni yıldan beklentilerini ve olmasını istediklerini bizimle paylaşır mısın?

Kaliteli yayınevlerinin ve  kaliteli çeviri-baskılı kitapların bizlerle buluşması dileğiyle. Özellikle şimdiye dek Türkçemize çevrilmemiş klasikler çevrilir umarım diyorum. 



OptikinKitapBlogu'nun Soruları

1.  Kar topu savaşı için üç kişilik bir takım oluşturman lazım, iki tane takım arkadaşı seç?
Kurtlara Söyle Eve Döndüm adlı kitaptan June ve Finn'i alsam olur mu? Öyle çok sevmiştim ki kitabı da karakterleri de :)

2. Yılbaşını evinde yalnız geçireceklere bir kitap önerir misin?
A Christmas Carol ve pek tabii ki Charles Dickens. Küçükken okumuştum, bir daha okumak gerek.

3. Bir karakter Noel Baba olacak, bunun için kim uygun?
Hımmmm, sanırım Dumbledore'u yaparım ben ya :)

4. İlginç yılbaşı hediyeleri yapmak istiyorum. Bana yardımcı olacak birini tanıyor musun?
Tanıyorum tabii ki, R.F. Jackaby. Evinde bulunan türlü ilginç (!) şeyi düşününce...

5. Noel Baba'nın geyikleri kaçmış. Geyiklerin yerini tutacak bir şeyler bul. (Bir yaratık, bir büyü vb.)
Ahaaa yine Jackaby'dan yola çıkarak köpek-adamlar diyorum. Hawww hawww :D


Benim Sorularım:

1. Bu sene okuduğun kitaplardaki en eksantrik karakter sence kimdi? Nasıl biriydi?

Yine mi aynı yanıt geldi aklıma. Tabii ki Jackaby! Sherlock ve Dr. Who'yu bir arada düşünün, anlarsınız ;)

2. Bu sene okuduğun kitaplardan seni en çok etkileyen kurgu hangi kitaba ait?

Hımmmm bir düşünelim. Çok sade ama vurucu bir kurguyu seçeceğim: Heather Domin'in Allegiance kitabı. Çok sevmiştim, herhalde historical olduğundan ve İrlanda'da geçtiğinden olsa gerek, bunlar artı değer sağladı.


3. Bu yıl okuduğun kitaplardan seçtiğin birine bir şarkı atfetmek istersen bu hangi şarkı olurdu?

Listening to Dust'tan Stephen'a Guy-Roger Duvert'ten Remember Him şarkısını atfediyorum, çok severim şarkıyı.


4. Noel Baba eğer sen olsaydın küçük bir çocuğa hangi kitabı hediye ederdin, neden?

Küçük Prens kitabını - nedeni var mı o bir harika!. 
Laf aramızda Can Çocuk etiketiyle yeniden basıldı, 2 Ocak'ta dağıtımı yapılacak ;)


5. Noel Baba gelirken sana hangi kitabı/karakteri getirsin?

Noel Baba bana gelirken lütfen Ruth (Gaskell), Lady Susan (Austen) ve Into This River I Drown'u (T.J. Klune) getir <3



Herkese iyi seneler!


2 yorum: Leave Your Comments