Heather Domin - Allegiance: A Dublin Novella (TKKB)

By | 05:43 Leave a Comment
Heather Domin - Allegiance: A Dublin Novella (TKKB)





Mayıs'ın sonundan beridir doğru düzgün bir okuma yapamamıştım. M&M Romance ve Tarihi Kurgu türünü birleştiren bir kitap okumak istedim ve ilk olarak The Actor and The Earl'e başladım. Kurgu falan o kadar saçma ve basit geldi ki bıraktım. Daha sonra ise GR'te bunu gördüm. Tanıtım çok ilgi çekici idi, SmashWords'ten indirip (free bu arada) okumaya başladım.

Öncelikle Irlanda İç Savaşı ile ilgili kısa bir bilgi vereyim:  Irlandalı Cumhuriyet yanlıları ile Irlandalı Birlik yanlıları (İngiltere yanlıları da diyebiliriz) arasında 1922-1923 arasında gerçekleşen ve İrlanda Bağımsızlık Savaşı olarak da adlandırılan çok kanlı bir savaştır. Four Courts adlı bölgede önemli çatışmalar yaşanır. 




İngiltere de pek tabii ki ülkeye ajanlarını sokmuştur. Yaklaşık olarak 4000 kişinin öldüğü yazıyor ilgili kaynaklarda. Michael Collins ve Eamon de Valera başı çeker.


Hikayeye gelecek olursam eğer; 

Yıl: 1922

Dublin gergin.
Bir şeyler olacak çok belli.
İrlandalılar kızgın.
Özellikle de genç erkekler.
Allegience diye bir grup var, IRA için bazı gizli işleri yapıyorlar. 
İngiltere tarafından görevlendirilen William Young, Dublin'e gelerek bu grubu gözlemlemek ile yükümlü. 
William, kendine yeni bir hayat kurmak için Dublin'e gelmiş  sıradan bir İskoç (ona Prod diyorlar ilk başta) olarak Gerald ve kızı Mary'nin barında çalışmaya başlar. 
Kısa sürede bütün grubun güvenini kazanır ve tabii ki Allegiance'in da (Shane Kelly dışında). Bu grupta bir de Adam Elliott adında bir de genç İrlandalı vardır. Her şey sakin giderken  William ile Adam hiç ummadıkları şekilde yakınlaşırlar. Aralarındaki çekim büyür büyür ve bir ihtiyaca ve ardından aşka dönüşür. 

Willam'in geçmişi, Adam'in vatan sevgisi, Allegiance, İrlanda, IRA ve İngiltere'yi barındıran çok değişkenli denklemde AŞK kendine nasıl bir yol bulacaktır? 




Resim temsilidir.


Çok çok sevdim. Kesinlikle iyi yazılmış ve kurgulanmış güzel bir hikaye idi. Kötü son da olabilirdi açıkçası ama öyle olmadığına sevindim. Keşke çevrilmesi söz konusu olsa.


0 yorum:

Yorum Gönder